[ad_1]

استرس مزمن همچنین می تواند قشر پیش پیشانی ، مرکز کنترل اجرایی مغز و آمیگدالا ، مرکز ترس و اضطراب را تغییر دهد. گلوکوکورتیکوئیدهای بیش از حد برای مدت طولانی می توانند ارتباطات را در قشر پیشانی و بین آن و آمیگدال مختل کنند. در نتیجه ، قشر پیش پیشانی توانایی کنترل آمیگدالا را از دست می دهد و مرکز ترس و اضطراب را کنترل نمی کند. این الگوی فعالیت مغزی (فعالیت بیش از حد در آمیگدالا و ارتباط ناکافی با قشر پیشانی) در افرادی که به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) مبتلا هستند ، شایع است ، بیماری دیگری که در طی همه گیری افزایش می یابد ، به ویژه در میان کارکنان مراقبت های بهداشتی در خط مقدم.

انزوای اجتماعی ناشی از بیماری همه گیر برای ساختار و عملکرد مغز نیز مضر بود. تنهایی با کاهش حجم در هیپوکامپ و آمیگدالا و همچنین کاهش اتصال در قشر پیش پیشانی همراه است. شاید جای تعجب نداشته باشد ، افرادی که در طی همه گیری تنها زندگی می کردند ، سطح افسردگی و اضطراب بیشتری داشتند.

سرانجام ، آسیب به این نواحی از مغز نه تنها از نظر عاطفی بلکه از نظر شناختی نیز بر افراد تأثیر می گذارد. بسیاری از روانشناسان مه پاندمیک مغز را به اثرات استرس مزمن بر قشر جلوی مغز نسبت می دهند ، جایی که می تواند تمرکز و حافظه فعال را مختل کند.

زمان چرخش

بنابراین این خبر بد است. بیماری همه گیر به شدت به مغز ما ضربه زد. این تغییرات منفی در نهایت منجر به کاهش پلاستیک عصبی ناشی از استرس می شود – از بین رفتن سلول ها و سیناپس ها به جای رشد سلول های جدید. اما ناامید نشوید. یک خبر خوب وجود دارد. برای بسیاری از افراد ، با از بین رفتن استرس ، مغز می تواند به طور خود به خود خاصیت خود را بازیابد. اگر زندگی شروع به عادی شدن کند ، مغز ما نیز می تواند.

جیمز هرمان ، استاد روانپزشکی و مغز و اعصاب رفتاری در دانشگاه سین سیناتی گفت: “در بسیاری از موارد ، تغییراتی که با استرس مزمن رخ می دهد در واقع با گذشت زمان ضعیف می شوند.” “در سطح مغز ، می توانید معکوس بسیاری از این تأثیرات منفی را ببینید.”

“اگر برای خود یک محیط غنی تر ایجاد کنید که در آن ورودی ها و تعاملات و مشوق های بیشتری داشته باشید ، پس [your brain] پاسخ خواهد داد که “

ربکا پرایس ، دانشیار روانپزشکی و روانشناسی در دانشگاه پیتسبورگ

به عبارت دیگر ، تا زمانی که روال کار شما به حالت قبل از همه گیری برگردد ، مغز شما نیز باید این کار را انجام دهد. با ادامه واکسیناسیون و فروکش نگرانی از مرگ ناشی از ویروس جدید (یا کشته شدن شخص دیگری) ، هورمون های استرس فروکش می کنند. و هنگامی که دوباره وارد جهان می شوید ، تمام چیزهای کوچکی که باعث خوشحالی یا چالش شما در یک روش خوب می شدند ، این کار را دوباره انجام می دهند و به مغز شما کمک می کنند ارتباطات از دست رفته قبلی را که باعث ایجاد این رفتارها شده بود ، دوباره بدست آورد. به عنوان مثال ، همانطور که انزوای اجتماعی برای مغز مضر است ، تعامل اجتماعی نیز به ویژه برای آن مفید است. افراد با شبکه های اجتماعی بزرگتر ، حجم و ارتباط بیشتری در قشر جلوی مغز ، آمیگدالا و سایر مناطق مغز دارند.

حتی اگر هنوز نمی خواهید دوباره ارتباط برقرار کنید ، ممکن است کمی بیشتر تلاش کنید. کاری نکنید که احساس ناامنی کند ، اما جنبه “جعل آن تا زمانی که موفق نشوید” در درمان هر بیماری روانی وجود دارد. در گفتار بالینی ، فعال سازی رفتاری نامیده می شود ، که بر بیرون رفتن و انجام کارها ، حتی اگر شما نمی خواهید ، تأکید دارد. در ابتدا ، ممکن است احساس شادی و سرگرمی ناشی از رفتن به یک بار یا کباب کردن در حیاط خانه را نداشته باشید ، اما اگر به آنها پایبند باشید ، این فعالیت ها اغلب احساس راحتی می کنند و می توانند روحیه شما را بالا ببرند. افسردگی.

ربکا پرایس ، دانشیار روانپزشکی و روانشناسی در دانشگاه پیتزبورگ ، می گوید که فعال سازی رفتاری می تواند با غنی سازی محیط شما م whichثر واقع شود ، که به گفته دانشمندان حداقل در مدل های حیوانی منجر به رشد سلول های جدید مغزی می شود. وی می گوید: “مغز شما به محیطی كه به آن ارائه می دهید پاسخ خواهد داد ، بنابراین اگر در یك محیط محروم و غنی نشده باشید زیرا در خانه تنها هستید ، احتمالاً منجر به كاهش مسیرهای موجود خواهد شد. محیط غنی تری که در آن ورودی ها و تعاملات و مشوق های احتمالی بیشتری وجود دارد [your brain] پاسخ خواهد داد که “بنابراین از کاناپه خود پایین آمده و به دیدن یک موزه ، یک باغ گیاه شناسی یا یک کنسرت در فضای باز بروید. مغز شما از شما تشکر خواهد کرد.

ورزش همچنین می تواند کمک کند. استرس مزمن سطح یک ماده شیمیایی مهم به نام فاکتور نوروتروفیک مشتق از مغز (BDNF) را کاهش می دهد ، که به ارتقاop پلاستیک عصبی کمک می کند. بدون BDNF ، مغز توانایی ترمیم یا جایگزینی سلول ها و اتصالات از دست رفته ناشی از استرس مزمن را ندارد. ورزش ، سطح BDNF را افزایش می دهد ، به خصوص در هیپوکامپ و قشر جلوی پیشانی ، که حداقل تا حدی توضیح می دهد که چرا ورزش می تواند باعث افزایش شناخت و خلق و خو شود.

BDNF نه تنها به رشد سیناپس های جدید کمک می کند ، بلکه می تواند به تولید نورون های جدید در هیپوکامپ نیز کمک کند. برای دهه ها ، دانشمندان معتقد بودند که نوروژنز در انسان پس از بلوغ متوقف شد ، اما تحقیقات اخیر نشانه هایی از رشد عصبی تا پیری را نشان داده است (اگرچه این موضوع هنوز به شدت مورد بحث است). این که از طریق نوروژنز کار کند یا نه ، این تمرینات بارها و بارها برای بهبود خلق و خو ، توجه و دانش افراد نشان داده می شوند. برخی از درمانگران حتی آن را برای درمان افسردگی و اضطراب تجویز می کنند. وقت آن است که به آنجا بروید و عرق کنید.

رجوع به معالجه شود

روش های مختلفی در نحوه بهبودی مغز افراد در اثر استرس و ضربه وجود دارد و همه به راحتی از یک بیماری همه گیر برگشت نخواهند کرد.

پرایس گفت: “بعضی از افراد به نظر می رسد آسیب پذیرتر از اینكه دچار یك حالت مزمن شوند ، در جایی كه دچار افسردگی یا اضطراب می شوند. در این شرایط ، ممکن است به درمان یا دارو نیاز باشد.

برخی از محققان اکنون بر این باورند که روان درمانی برای افسردگی و اضطراب ، حداقل تا حدی با تغییر در فعالیت مغز مثر است و وادار کردن مغز به عمل بر روی الگوهای جدید ، اولین قدم برای دستیابی به آن برای اتصال الگوهای جدید است. یک سند مروری که روان درمانی را برای انواع اختلالات اضطرابی ارزیابی می کند ، نشان می دهد که درمان در افرادی که بعد از چند هفته درمان در قشر پیش پیشانی فعالیت بیشتری نسبت به قبل دارند ، بسیار مثر است – خصوصاً وقتی که منطقه از ترس مرکز مغز را کنترل می کند.

محققان دیگر در تلاشند با کمک بازی های ویدیویی فعالیت مغزی افراد را تغییر دهند. آدام غزالی ، استاد مغز و اعصاب در دانشگاه کالیفرنیا ، سانفرانسیسکو ، اولین بازی آموزش مغز را ایجاد کرد که به دلیل توانایی آن در درمان ADHD در کودکان ، تاییدیه FDA را دریافت کرد. همچنین نشان داده شده است که بازی میزان توجه را در بزرگسالان بهبود می بخشد. علاوه بر این ، مطالعات EEG ارتباط عملکردی بیشتری را شامل قشر پیشانی نشان داده است ، که نشان دهنده افزایش پلاستیک عصبی در منطقه است.

حالا Gazzaley می خواهد با استفاده از این بازی افراد مبتلا به مه مغزی همه گیر را درمان کند. وی گفت: “ما فکر می کنیم در اینجا یک موقعیت باورنکردنی از نظر بهبودی پنهانی وجود دارد.” “من معتقدم که توجه به عنوان یک سیستم می تواند به وسعت کشور کمک کند [mental health] شرایط و علائمی که مردم از آن رنج می برند ، خصوصاً به دلیل کوویید. “

[ad_2]

منبع: unbox-khabar.ir